Belangenorganisaties Overijssel

Toegankelijkheid Overijsselse ziekenhuizen

Van 1 tot 13 juni 2017 hield Zorgbelang Overijssel een raadpleging onder meer dan 200 Overijsselse patiënten over de toegankelijkheid van Overijsselse ziekenhuizen.

Welke score geven de deelnemers?

De toegankelijkheid van de Overijsselse ziekenhuizen wordt gemiddeld met een 7,4 beoordeeld. Daarbij scoort het Deventer Ziekenhuis het hoogst met een gemiddelde van 8,6.

Deventer Ziekenhuis

In Deventer zijn de respondenten zeer tevreden over de gastvrijheid en de informatieborden in de hal. De toegankelijkheid van de toiletten en de betaalbaarheid van de parkeerplaatsen kunnen nog wel verbeterd worden zo geven de deelnemers aan.

Isala Klinieken Zwolle

Ook in de Isalaklinieken is men tevreden over de gastvrijheid. Het aantal parkeerplaatsen en de betaalbaarheid daarvan en de wachttijden in de wachtruimtes kunnen volgens de respondenten verbeterd worden.

MST Enschede

Het MST Enschede scoort goed op de toegankelijkheid van de toiletten en de bereikbaarheid met het openbaar vervoer. Het parkeren is bij het MST een probleem volgens de respondenten. Er zijn te weinig parkeerplaatsen, het is onduidelijk hoe men van de parkeerplaats bij het ziekenhuis komt en voor mensen die minder valide zijn is het erg moeilijk om bij het ziekenhuis te komen. Ook de betaalbaarheid van de parkeerplaatsen is voor velen een heikel punt. Deze punten zijn niet onbekend voor MST want ook in het project ‘de Patiënt aan zet’ van Zorgbelang-MST komen deze punten naar voren. De onderzoeksresultaten worden nog nabesproken met patiënten die MST regelmatig bezoeken. Zorgbelang zoekt voor dit groepsinterview nog 10 deelnemers die momenteel bij één van de poli’s van MST in behandeling zijn. Woont u in Enschede en wilt u hieraan deelnemen? Bel 074-2500155 of mail naar info@belangenorganisatiesoverijssel.nl.  Alle uitkomsten worden op directieniveau van MST besproken.

Röpke- Zweers ziekenhuis Hardenberg

In het Röpke- Zweers ziekenhuis in Hardenberg is men tevreden over de informatieborden in de hal en de bewegwijzering. Ook over de toegankelijkheid van de toiletten is men tevreden. Het aantal parkeerplaatsen en de wachttijd in de wachtruimtes kan nog wel verbeterd worden.

ZGT Almelo

In het ZGT Almelo scoren de bereikbaarheid met het openbaar vervoer en de gastvrijheid hoog. Het aantal parkeerplaatsen en de betaalbaarheid daarvan, wachttijden in de wachtruimte en bereikbaarheid via telefoon of e-mail zijn voor verbetering vatbaar.

ZGT Hengelo

ZGT Hengelo scoort zeer hoog op de bereikbaarheid met het openbaar vervoer. Wel kunnen de betaalbaarheid van de parkeerplaatsen, de wachttijden in de wachtruimtes en de gastvrijheid worden verbeterd.

Adviezen van patiënten

Patiënten konden zelf ook adviezen geven. In totaal hebben de deelnemers meer dan 100 opmerkingen, ideeën, signalen of adviezen aangedragen.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over de uitkomsten of over de vervolgstappen van dit onderzoek of wilt u in gesprek over wat Zorgbelang Overijssel kan bieden? Neem dan contact op met Johan Feenstra via j.feenstra@belangenorganisatiesoverijssel.nl

www.zorgbelang-overijssel.nl Volg BelangenOrganisatiesOverijssel op Twitter Like BelangenOrganisatiesOverijssel op Facebook Volg Zorgbelang Brabant op LinkedIn